Jumaat, 29 Jun 2018

Mak dan alergik


Mak ada allergy pada sesetengah detergen (misalnya sabun pencuci pinggan, sabun basuh baju dll) atau ada ketikanya lepas makan udang atau ayam, akan naik gatal-gatal pada tangan.

Dia punya gatal tu sampai naik melepuh tangan tu. Berubah warna kulit jadi ungu / coklat gelap.

Kesannya, mak tak boleh kena air lama atau memegang benda. Tangan jadi sakit sebab ada crack pada tangan.

Hari-hari sapu krim yang dibeli dari farmasi dan sapu minyak. Tapi tak ada perubahan sangat.

Saya pun beli #Skeenz beri pada mak.

Raya kali ni, eh, mak boleh basuh pinggan dan pegang kuali, senduk. Baru teringat nak tanya 🙊

Belek-belek tangan mak, masya Allah, dah hilang! Alhamdulillah, ikhtiar dengan Skeenz ni kan. Terima kasih Pn Haridah Sahri buat Skeenz ni, bantu masalah kulit.

Bukan baby je boleh guna Tasneem Naturel Balm 💗


#tasneemnaturelbalm

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015