Ahad, 1 April 2018

Sempurnakan aurat kita


Semasa membaca mesej yang diterima ini, hati bertasbih. Subhanallah. Masya Allah. Alangkah gembiranya apabila ada orang lain yang bersungguh menjaga aurat juga.



Menjual stokin, handsock dan handshirt nampak kecil tetapi sentiasa ada permintaan.

Ia seperti satu "keperluan" bagi mereka yang mahu menjadi lebih baik dalam menutup aurat.

Jangan pandang enteng pada kewajipan menutup aurat.

Selain menjaga pakaian dari ternampak susuk tubuh, kadang-kala kita terlepas pandang dengan kaki yang belum bertutup, pergelangan tangan yang ternampak dek kain yang menutup tangan terselak, lengan baju hanya labuh di bawah siku dan seribu satu keadaan lagi.

Terbaca perkongsian Pn Husna (TimeRevamp Coach), beliau mengatakan memang sukar bagi orang yang mula-mula mahu belajar memakai stokin kerana rimas, panas dan tidak selesa. 

Tetapi Allah tunjukkan hikmah yang tidak terfikir pun sebelum ini. Misalnya, kakinya terasa lebih lembut, badan kurang mengeluarkan angin dan sebagainya. Masya Allah.


Barang siapa mengajak kepada kebaikan, maka ia akan mendapat pahala sebanyak pahala yang diperoleh orang-orang yang mengikutinya tanpa mengurangi pahala mereka sedikitpun. Sebaliknya, barang siapa mengajak kepada kesesatan, maka ia akan mendapat dosa sebanyak yang diperoleh orang-orang yang mengikutinya tanpa mengurangi dosa mereka sedikitpun.
(Shahih Muslim 2674-16)
[Sumber : mromi.wordpress.com]
Moga Allah ganjari kebaikan sebaiknya.


===========

Boleh dapatkan pelbagai pilihan warna handsock cotton (saiz 30 cm ~ lebih kurang sampai ke siku) yang sejuk dan menyerap peluh.


Harga sepasang : RM8.00 sahaja. Klik sini untuk dapatkan handsock cotton :


Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015