Khamis, 7 Mac 2019

Misi Membaca 2019 #Buku22 One Born Every Minute, Your Pregnancy Week by Week



Buku ini ditulis oleh Midwife Vicky Hugo. Ia adalah sebuah buku yang memberi panduan kepada ibu hamil terutamanya dalam mengetahui perkembangan janin di dalam kandungan.



Turut serta ialah nasihat penjagaan diri, pemakanan, memilih birth plan, mengetahui jenis-jenis pembedahan, kedudukan bayi dan senaman ibu hamil.



Mengandungi 3 bab utama iaitu :

1) You are pregnant!



Secara umumnya memaklumkan ibu perubahan yang berlaku pada badan di awal usia kehamilan, memilih birth plan, nasihat pemakanan, sentiasa aktifkan diri dan nasihat kesihatan secara umum.

2) Your Trimesters - week by week



Ha, seronok baca ni. Dari awal perkembangan janin sehingga pembentukan tulang, isi, emosi baby dan selainnya. Turut serta petua dan persediaan bertemu doktor / bidan.

3) Birth and Your First Few Hours

Di sini dinyatakan panduan menulis birth plan, mengetahui kedudukan bayi dalam kandungan, fasa-fasa kelahiran, cara mengurangkan sakit semasa kelahiran dan akhir sekali turut disebut tentang keguguran, bayi songsang dan selainnya.

Saya pasti ibu akan teruja mengetahui perkembangan bayi di dalam bab 2. Sekiranya ibu ada buat jurnal kehamilan, bolehlah masukkan sekali catatan week by week itu.

Selamat membaca!

* Saya beli di Big Bad Wolf tahun lepas di The Mines. Harganya RM20. Boleh contact Personal Shopper BBW, Pn Nadiah Ahmad jika berminat. Next event di Johor Bahru 21 - 31 Mac 2019.



Aina Dayana Hilmi.
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : Aina Dayana Hilmi | tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015