Ahad, 22 Januari 2017

Jurnal anak


Sejak anak mula minat nak menulis, saya galakkan sahaja supaya tidak membunuh minat sekaligus melatih dia menulis dengan lebih baik. Tulisannya memang perlu diperbaiki. Hee.. Berikan dia buku tulis dan pensel atau pen berwarna. Jika pensel itu comel dan bercorak lagi dia suka, anak perempuan kannn 😄



Ini buku nota saya. Tapi disebabkan keunikannya, memang jadi kegemaran anak-anaklah menconteng di dalamnya. Kadang-kadang anak warna ikut segitiga pada kertas itu 😁

Adakala saya beri dia menulis pada buku tulis dan padam. Tapi dia sudah kurang minat. 






Buku ini salah satu dalam rak kami. Buku tulis dan padam nombor arab. Dibeli oleh adik di Mesir. Best buku ini. Saiz besar, warna-warni penuh dan tulisan juga jelas. Buku tulis dan padam huruf hijaiyah pun ada.

Hanya baru-baru ini mula bercadang ajak anak menulis jurnal. Sebenarnya nak buat "kawan". Huhu.. saya selalu lupa nak mencatat dalam jurnal. Jadi bila ada kawan, jika tidak saya mengingatkan untuk tulis jurnal, anak yang akan tanya. Hehe.. 



Boleh muat turun templat ini di sini :




Sekarang saya sedang menunggu ketibaan jurnal yang baru. Sangat teruja sebab saya suka ciri-cirinya.

Kredit gambar : Instagram Planner Ibu Anak
Nak tahu apa kandungannya, tunggu saya reviu Insya Allah 😅 Jumpa lagi.

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015