Isnin, 12 Disember 2016

Hati-hati guna jumper baby / mitten atau booties


Petang tadi, si kecil menangis kuat secara berterusan. Bimbang melihat keadaannya. Mak mencadangkan supaya dibuka pakaiannya. Bimbang digigit semut atau haiwan lain. Ketika membuka jumper yang dipakainya, saya terpandang jari kaki kiri yang kemerahan! Allah ya Allah.. 2 jari kaki kirinya dililit ketat oleh benang dan rambut. Subhanallah..

Ayah segera datang dan menolong saya memegang badan dan kaki bayi sementara saya menggunting helaian benang dan rambut yang melilit itu. Terketar-ketar tangan saya. Rasa mahu menangis. Sehingga saya menaip entri ini, bekas di kaki masih jelas cuma warna jari sudah beransur kemerahan. Petang tadi muka si kecil ini memang pucat. Mungkin menahan sakit entah berapa lama 😓

Kesimpulannya, berhati-hatilah! Periksa selalu keadaan anak. Barakallahufik.

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015