Ahad, 26 Mac 2017

Aktiviti kraf daripada buku My First ABC From The Quran (c-e)


Kali ini kami buat tiga lagi kraf berdasarkan buku My First ABC From The Quran.

C for Camel



Saya lukiskan huruf C dan gambar unta. Anak-anak suka guna Fingerprint Doodles ini, maka gunakan sahaja bahan yang ada 😊



Kali ini sebahagian besar sepupu mereka ada bersama, jadi buatlah beramai-ramai. Rasa seperti mini taska pula. Meriah!



D for Dates




Saya gunakan templat matematik dahulu. Balang biskut dijadikan sebagai balang kurma pula 😉





E for Elephant



Idea ini saya Google sahaja. Cuma saya buat sedikit ubahsuai. Saya cetak templat gajah, anak warnakan, gunting dan tampal pada kad manila. 



Kad manila ini saya potong lebih sedikit ukurannya untuk jadikan gambar ini boleh "berdiri".



Ambil kertas warna, potong sedikit dan lipat seperti lipatan kipas. Gam pada hidung gajah. Tadaaa siap. Alhamdulillah 😅



Untuk kraf huruf a dan b boleh klik sini 😉

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015