Rabu, 30 September 2020

Aman ke klinik gigi

 Menggeleng kepala sahaja saya hari ini. Sememangnya bila ada bayi kecil, hidup saya pun terisi penuh. Banyak fokus kepadanya sahaja. Jadi sebelum buat sesuatu, saya perlu rancang satu-persatu mengikut urutan. Kadang nampak renyah tapi itulah hakikatnya. Rutin yang dijalani sepanjang jadi surirumah sepenuh masa.

Rancangnya, hari ini bawa anak keempat dapatkan rawatan gigi di Klinik Pergigian Impian di Melaka Sentral. Tanpa saya duga, dia bersungguh tidak mahu duduk menerima rawatan doktor! Boleh pula dia lompat dan berpaut kukuh pada leher saya. Sudahlah ummi ni mengelek Ahla sekali 😬 Memang anak bertuah.

Puas abang ngah tolong pujuk. Tak makan "saman" juga 🤭


Kak Teh tinggal di rumah mak sekejap. Manakala abang ngah, si kecil Ahla dan Aman ikut ke klinik gigi. Lebih 1 jam berusaha memujuk, tidak berjaya juga. Dengan berat hati, terpaksa pulang. Entah bila dapat bawa ke klinik lagi. Alasannya dia mahu abi menemani ketika rawatan dibuat.

 Haih la anak. Andai kamu tahu bersusun kerja rumah ummi kena buat hari ini 😅 Terima kasih Dr Maslina sabar melayan kerenah anakanda ni. Insya Allah jumpa lagi lain kali.

Hari ini sangat panas. Saya pun tak semak berapa suhu. Ada dua tempat sejuk dalam rumah ini iaitu bilik mertua dan bilik anak. Tak akan mahu menumpang bilik mak mertua 😬 Bilik anak pula penuh . Mereka tidur keletihan lepas pulang dari sekolah. 

Ahla pula meragam. Hmm.. tepuk sampai tidur dan ummi memilih untuk habiskan bacaan Dia Tinggalkan Tanda oleh Pn Roza Roslan. 

Hari ini rasa tenang sedikit. Tiada adegan gaduh dari anak-anak. Legaaa. Bagi ummi tenang-tenang, melepas lelah mengurus kerja rumah. Barakallahu fik anak-anak.


Aina Dayana Hilmi,

t.me/ainadayanadotcom

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015