Ahad, 1 Mei 2016

Jurnal Si Cilik


Baru-baru ini saya memesan sebuah jurnal dari Pn Nadiah Ahmad (Instagram : projeksicilik). Asalnya saya mengikutinya di laman sosial instagram dan beliau mempunyai Facebook page Aktiviti Anak-anak 0 hingga 6 tahun.



Semasa pre-order harganya ialah RM28 dan selepas tarikh berakhir, harganya kembali kepada harga asal iaitu RM35. Namun, pembeli masih berpeluang membeli dengan harga diskaun di PBAKL 2016 di MAEPS, Serdang kerana Pn Nadiah ada membuka reruai (baca : booth) di sana. Anda boleh cari di Hall A1042.

Buku ini sangat menarik bagi saya. Berkulit tebal dengan ring binding, mengandungi catatan perkembangan anak, tahap pendidikan yang harus diberikan, cadangan aktiviti yang sesuai dan yang lainnya ruang catatan untuk para bonda semua. Tidak lupa ada doa-doa, senarai semak aktiviti harian, dan banyak tip keibubapaan disertakan. Sebuah buku yang praktikal.




Saya sudah lama meninggalkan penulisan jurnal. Rasanya sejak berkahwin tujuh tahun lepas ^_^ Kini, saya perlu mulakan untuk mencatat perkembangan anak. Insya Allah. Ingat, hanya orang sibuk sahaja menulis :)

Jumpa lagi!

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Ummu Khaulah (Aina Dayana Hilmi)
Instagram : @ainadayanahilmi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015