Rabu, 17 Mei 2017

Ulasan buku : PhD Mama oleh Dr Nik Salida Suhaila dan Bahrudin Bekri



Subhanallah Dr @salidasuhaila99 ðŸ’—

Saya kagum dengan PhD Mama ini. Perjalanan getir dan usaha yang bersungguh membuahkan hasil yang manis insya Allah.

Saya suka pemilihan kata dalam buku ini. Nampak bersahaja dan dekat dengan pembaca.

Saya terkesan dengan disiplin ketat Dr Nik Salida Suhaila dalam belajar. Dan nasihatnya kepada pelajar-pelajar dalam menuntut ilmu.

Menuntut ilmu memang payah. Mencabar. Hati perlu kuat. Hati perlu kering. Sebab itu Allah janjikan syahid sekiranya mati ketika menuntut ilmu.😢 Kedua, pengalaman Dr melahirkan anak sulung. Melalui 4 kali induce, masalah bius, tidak sedarkan diri selama 3 hari selepas pembedahan dan beberapa hal lain membuatkan saya terbayang-bayang keadaan Dr. Allahu akbar 😭

Saya juga melihat sisi positif masyarakat di UK terutama bab akhlak dan sistem pendidikan awal kanak-kanak di sana.

Insya Allah, mahu pertingkatkan lagi penekanan adab dalam diri anak-anak.

Buku 28 / 2017

#KembaraBuku2017 #Goodreads #ReadingChallenge #FitrahHomeLibrary #parentingbookbyTHUA #bookreview #goodreadsmalaysia #makemalaysiareadagain


Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015