Ahad, 28 Oktober 2018

Kreativiti menghasilkan BBM



Peringatan : entri ini panjang.

Tidak lama lagi genap dua tahun saya meninggalkan (sementara)  kerjaya rasmi sebagai seorang guru. Terasa sekejap masa berlalu. Saya suka kembali berada di rumah. Saya bukan seperti katak di bawah tempurung. Ada banyak perkara yang mengisi masa saya kini.

Selain mengurus keperluan domestik rumah, saya mengajar anak-anak, ajar kelas mengaji, kelas fardu ain, meneruskan kegemaran membaca, sentiasa menulis dan sesekali keluar beriadah bagi mengekalkan emosi sendiri.

Baru-baru ini apabila seorang rakan berkongsi bahan bantu mengajar yang beliau buat di sebuah bengkel Guru Prasekolah membuatkan diri tersenyum bahagia. BBM yang dihasilkan oleh kawan saya ini memang menarik, berwarna-warni dan memenuhi keperluan anak-anak prasekolah.

Sementelahan saya masih mempunyai anak kecil di bawah usia 6 tahun, maka perkongsian beliau membuatkan idea saya juga turut bercambah! Jom lihat hasil kreativiti mereka :


















Menarik, bukan? 
Tiba-tiba saya teringin pula mengulang 'zaman muda' dahulu yang gigih membuat busy bag anak-anak ;) Ada yang mahu tempahkah? Hihi.

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015