Ahad, 23 April 2017

1 Hari 1 Doa


Projek ini telah lama tertangguh. Tambahan lagi sebelum ini anak tidak berapa minat mewarna. Sekarang alhamdulillah.

Saya ambil doa dari hadis sahih dalam Hisnul Muslim. Versi cetak ada dikeluarkan oleh Telaga Biru manakala versi digital saya perolehi dari internet sahaja. Tapi, saya dapati Hisnul Muslim sudah sukar dicari sekarang ini. Di pihak penerbit juga sudah kehabisan stok buat masa yang lama.

Versi cetak


Saya buat carian borders and frame printable dan letakkan pada doa tersebut. Anak-anak warnakan bingkai gambar. Selepas siap, saya laminate dan tampal di tempat yang sesuai.


Kami pilih doa :

1) Memakai pakaian
2) Membuka pakaian
3) Melihat orang memakai pakaian baru
4) Masuk tandas
5) Keluar tandas
6) Masuk rumah
7) Keluar rumah






Seharian juga membuat kerja ini. Alhamdulillah, misi berjaya dan anak kurang meragam. Fuh, lap peluh...😆

Silalah ambil bahan ini jika bermanfaat 😊





Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015