Isnin, 17 April 2017

"Doa Itu Adalah Ibadah"




الدعاء هو العبادة

Maksudnya : Doa itu adalah ibadah. (Hadis riwayat At-Tirmizi)



Belajar secara maya dengan Pn Norlaila SASU di dalam grup Telegram. Tertarik dengan hadis ini. Jadi belajar membaca dan memahami maknanya bersama anak-anak. Kami buat aktiviti seperti di bawah.





Anak-anak kurang sihat pada sebelah pagi sebenarnya. Namun, selepas Zohor, masing-masing sudah mula cergas dan tidak mahu tidur sebentar, maka kami buatlah aktiviti di atas.


Aman sedikit. 

Lepas sama-sama baca dan fahamkan makna, saya minta mereka sebut doa yang mereka tahu dan saya akan lukiskan. Subhanallah! Tak terkejar saya mahu melukis 😄 Ada lebih kurang 30 doa yang mereka sebut tapi saya mampu lukis separuh sahaja.


Tidak mengapalah. Lain kali insya Allah. Saya teringat pula projek kami mahu menampal doa-doa di dalam dan di luar rumah. Insya Allah akan buat juga.


Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015