Khamis, 21 Februari 2019

Buku Mini



Me-time sebagai surirumah? Hampir tiada. Tetapi kita boleh sahaja adjust sendiri.


Setiap pagi selepas rutin biasa, anak-anak sudah menunggu untuk belajar. Hari ini kami memilih untuk membuat sebuah buku cerita mengenai Kak Teh Asma’. Pilih perkara yang dia suka dan biasa buat.

Waktu inilah gam tiada, pengasah pensel hilang, gunting salah letak. Grr…

Ok, kita guna sahajalah apa yang ada. Ummi gunakan kad putih ini dan tulis ayat ringkas seperti :

>> Nama saya Asma’.


>> Umur saya lima tahun.


>> Saya suka mengaji.


>> Saya suka lukis arnab.


>> Saya suka buat origami.


>> Saya pandai menggunting.


>> Allah yang beri saya pandai.


>> Alhamdulillah. Terima kasih Allah.


Setiap satu muka surat, anak akan lukis dan warna. Ada juga yang ummi bantu. Ada 2 helai yang dia tak mahu warna. 

Akhir sekali, ummi compile jadi sebuah buku. Disebabkan tiada bahan yang mencukupi, ummi selotep sahaja buku mini ini.

Siap!

Di sebalik tabir :


Horror. Hasil kerja si budak 2 tahun. Huhu..

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015