Ahad, 6 Disember 2015

Lebai Ali Family Day


Hari ini 6 Disember 2015. Imbas kembali 6 bulan lepas keluarga suami menganjurkan Hari Keluarga bertempat di Villa Mak Tok, Hulu Langat. Hampir semua keluarga dari sebelah adik-beradik ibu mertua saya hadir memeriahkan majlis. Ada yang bertugas jadi datang selepas waktu bekerja. Salute dengan mereka ini. Komitmen tinggi :)

Villa Mak Tok ini memang besar, sesuai dengan kami yang ada lebih dari 8 buah keluarga. Kami menyewa 3 hari 2 malam. Sangat berpuas hati. Tuan punya Villa yang kami panggil Mak Tok turut berada sepanjang program. Masya Allah. Orangnya merendah diri tetapi banyak ilmu dapat dikutip dari beliau. 

Villa ini mempunyai surau kecil, kolam renang, tapak perkhemahan di halaman rumah, pondok astaka, mini perpustakaan,beberapa ruang dapur, kebun buah-buahan dan aktiviti berkayak. Kolam renang yang ada ini menggunakan air yang datang terus dari air terjun / sungai di balik bukit dan air ini akan terus memasuki sungai yang berada di bawah villa ini. 

Seronok berkumpul di surau kecil villa. Pertama kali berkumpul dalam keluarga sebesar ini masya ALLAH. Kami adakan solat berjemaah, qiamullail, bacaan surah yaasin, slot tazkirah dan slot khas bersama kaum ibu dan anak-anak perempuan.



Sukaneka haruslah menjadi aktiviti wajib. 



Pertandingan mewarna dan hasil karya masing-masing. Khaulah dapat tempat pertama.;) Agak-agak mana satu lukisannya?

Kayak

Lebai Ali Family (walaupun tidak semua dapat hadir)
Alhamdulillah :)

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Ummu Khaulah (Aina Dayana Hilmi)
Instagram : @ainadayanahilmi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015