Sabtu, 14 Julai 2018

Hari tanda tangan rekod



Oh, baru tahu sekarang musim hari tandatangan rekod anak ya. Banyak melintas di 'newsfeed' Facebook.

Tak mahu komen tentang apa yang ibu ayah bincangkan tetapi nak imbas kembali zaman sekolah dahulu.

Seingat saya, sekali sahaja saya terasa sedih kerana mak ayah tidak dapat hadir semasa hari tanda tangan rekod ini.

Saya berada di Tingkatan 3. Entah kenapa, rasa sedih itu bertandang sehingga guru kelas perasan perubahan muka saya. Sedangkan saya sendiri maklum, emak saya seorang guru kelas dan mengajar di sekolah yang sama. Mana mungkin emak datang waktu yang sama ibu ayah lain mahu berjumpa dengannya.

Ayah saya juga seorang guru. Bertugas di kawasan lain. Agak sukar untuk beliau datang kerana ada tugasan yang perlu diselesaikan pada hari yang sama.

Di penghujung hari persekolahan, saya memujuk diri sendiri. Pandang kebaikan, benamkan keburukan. Mak ayah sebenarnya setiap hari mengambil berat apa yang saya pelajari jadi mengapa mahu membazir masa dengan perasaan yang begini? Yalah, remaja kan. Mungkin terpengaruh dengan sekeliling. Ibu ayah kawan lain datang, diri sendiri pun nak begitu juga.

Haha salahkan orang pula 🙈

Apa motif cerita ini? Entahlah, sekadar terkenang cerita dahulu ☺ Anda pula bagaimana?

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015