Selasa, 3 Julai 2018

Library is a treasure 2



Alhamdulillah seminggu lalu kami dapat ke perpustakaan negeri memulangkan buku pinjaman. Lewat beberapa hari, kena dendalah jawabnya😅

Pertama kali tertinggal buku. Mujur pustakawan di kaunter membantu. Beliau menerangkan bahawa bayar denda dahulu dan buku akan disambung tarikh pinjaman. 

Alhamdulillah, dapat juga pinjam buku.

Pinjaman kali ini. Tarikh pulang pada 19 Julai 2018

Kami tiba dalam pukul 1 tengahari. Kami sahaja yang ada di situ. Seronok betullah anak-anak bermain dan mencari buku. Sampai rambang mata dibuatnya.

Saya tinggalkan sebentar si kecil dengan rakan saya sementara saya bergegas ke tingkat 1 untuk meminjam buku. 

Setibanya di rak, banyaknya buku baru yang baru disusun! Aduhai, dalam hati berkira-kira. Saya terus mohon jadi peminjam berbayar. Peminjam berbayar boleh pinjam 8 buah buku selama 3 minggu. Ya Allah, tersengih-sengih dapat bawa pulang 6 buah buku.

Pinjaman saya. Buku paling bawah pinjam di perpustakaan kanak-kanak menggunakan kad anak

Hakikatnya, sudah seminggu berlalu saya baru usik sebuah buku. Sebabnya berhari-hari bacakan anak-anak buku yang mereka pinjam! Ini jika masuk dalam #iRead2018 boleh jadi berpuluh-puluh buku dibaca 😂

Sekian bebelan hari ini.

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015