Khamis, 26 Oktober 2017

A Little Therapy



Saya suka membaca. Tapi sudah jarang dapat membeli buku. Kata-kata dalam gambar ini mungkin menggambarkan diri saya. Bila tak dapat membaca rasa diri ketinggalan 😅

Namun dengan bajet yang ketat, saya guna alternatif lain iaitu meminjam e-book dan meminjam di perpustakaan awam.

Tempoh pinjaman di perpustakaan awam negeri Melaka ialah selama 3 minggu. Saya enjoy setiap kali meminjam buku baru. Seolah-olah ada sahaja buku baru untuk dipinjam sedangkan mungkin buku itu sedia ada di situ 😃

Kedua, saya suka menulis. Menulis ini bagai satu terapi untuk saya melepaskan tekanan. 

Anak-anak sampai ada lagu untuk saya :

Tepuk amai-amai,
Belalang kupu-kupu,
Tepuk adik pandai,
Ummi upah susu.

Susu lemak manis,
Santan kelapa muda,
Adik jangan nangis,
Ummi tulis laptop.

😂 Lirik yang salah tatabahasa. Tapi ummi faham je. Nampak sangat menghadap laptop. Huhu.

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015