Sabtu, 5 Mei 2018

Hari Pelancaran Buku Kertas-kertas Yang Merubah Fikir



1 Mei 2018 mencatatkan beberapa momen penting.

Pertama, saya merasakan doa dari mak ayah menjadi asbab saya berjaya (dengan izin Allah) 😭 Tidak pernah terbayang mempunyai buku sendiri (walaupun ia sebuah antologi).


Kedua, pengorbanan ahli keluarga (terutama suami) yang berusaha memenuhi hasrat si isteri untuk hadir ke sesi pelancaran. 

Ketiga, kesungguhan para pencinta buku yang merealisasikan terbitnya naskah ini. Sekalung penghargaan buat Penyelenggara - Kak Najibah A. Bakar (mantan pustakawan ISTAC) dan Tuan Nazmi Yaakob (Wartawan Berita Harian) serta rakan-rakan dari Goodreads Malaysia.


Keempat, buat Pn Saadiah Ali dan tim Jejak Tarbiah, editor, pereka kulit buku dan lain-lain, kami sangat hargai sokongan dari pihak Jejak Tarbiah. Semoga terus maju dan menyebar kebaikan buat ummah.



Sejujurnya, jatuh hati dengan grafik buku ini saat kali pertama dimaklumkan. Terbaik graphic designer nya 😍
Bersama Ustaz Ruzain Syukur, atase pendidikan yang turut menyumbang di dalam antologi ini

Kelima, sudah pasti buat para pembaca atau bakal pembaca yang mendapatkan buku Kertas-kertas Yang Merubah Fikir ini.

Apa yang ada dalam naskah ini?

21 orang penulis pelbagai latar belakang berkongsi pengalaman awal bagaimana mereka mula membaca. Dari mana datangnya minat membaca, bagaimana usaha yang dilakukan bagi memenuhi kesungguhan mahu membaca, sehingga membawa kepada impian-impian besar yang akhirnya sebahagian dari mereka telah gapai di kemudian hari. Masya Allah!

Seribu langkah ke hadapan pasti bermula dengan satu langkah. Begitu jugalah dengan karya saya di dalam naskah ini. Karya sulung saya yang saya akui banyak kelemahan akan cuba diperbaiki dalam karya mendatang. Doakan ya!

Saya pasti anda juga ada kisah sendiri. Bagaimana pengalaman awal anda membaca?

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Komen

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015