Selasa, 28 Ogos 2018

Library is a treasure 5


Alhamdulillah, banyak cabaran nak ke perpustakaan hari ini (27/8/2018) 😥 Dengan GrabCar yang tak jumpa rumah dan akhirnya terpaksa batalkan booking, cari yang lain pun sama juga batal, akhirnya dengan ibu susu Khaulah kami ke sana. Terima kasih Ummi Kay!

Seronok kali ini ada Ulya dan Hadi sekali 💕

Tiba di perpustakaan sudah hampir 3.45 petang. Banyak drama pula anak-anak hari ini. 4.20 petang baru ummi ni dapat naik ke tingkat 1 (bahagian pinjaman dewasa) untuk pulang dan pinjam buku baru.

Lega perasaan setiap kali pustakawan scan barcode buku yang dipulang. Bukan apa, takut ada yang hilang. Menangis ummi nanti. Huhu. Tapi hari ini ada 3 buah buku belum pulangkan. Jadi ummi minta sambung tarikhnya. 3 buku tersebut dipinjamkan kepada anak murid abi untuk pertandingan menulis resensi.

Oklah, ini pinjaman kami hari ini :

Ummi punya


Lama juga ummi membelek rak buku. Terpandang novel ITBM. Novel remaja sebenarnya. Tetapi sinopsisnya menarik maka dicapailah dua buah buku ini. Buku Fai Zakaria pula buku terakhir nampak sebelum melangkah ke kaunter pinjaman. Sempat lagi tu! Harap-harap ummi berjaya habiskan semua bacaan dengan gembiranya 😘

Pinjaman abi


Wah, ini memang 'rare'! Abi tak pernah meminjam sejak jadi ahli beberapa tahun lepas. Hihi. Sampai di kaunter tadi kena 'renew' keahlian. 

Menariknya buku yang abi pinjam ni 😍 Abi memang guna dalam kuliahnya.

Buku anak-anak


Tak sempat tengok mana satu kakak punya, mana satu adik-adiknya punya. Maka, sekaliguslah ambil gambar di sini. Nampaknya novel "baru" Ana Muslim sudah tiada di rak. "Baru" maksudnya yang belum dibaca oleh kakak.

Tak mengapa, next time ummi nak pujuk kakak baca novel misteri Enid Blyton pula. Ada ternampak di rak hadapan.

Abang ngah memang minat dengan Siri Sang Kancil terbitan ITBM ini. Cari yang lain tapi tak jumpa pula. Buku mahal ni jika ummi nak beli. Alhamdulillah Perpustam ada.

Hari yang penat. Pukul 10.30 malam semua tertidur kepenatan. Tapi.. sempat juga dengar satu bab cerita dari buku ini 😉 Nanti cerita dalam entri lain pasal buku ini ya insya Allah.


Jumpa lagi.

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015