Jumaat, 28 Disember 2018

iRead2018 : 115 buah buku


Ternampak beberapa status ulat buku di Facebook. Kagum dengan Iman Danial Hakim, penulis buku Aku Mahu Baca 1000 Tahun Lagi kerana berjaya melengkapkan target membaca 250 buah buku tahun ini.

Saya hanya setakat 115 buah buku dibaca setakat ini. Tak sempat tambah lagi rasanya. Walaupun sedang membaca banyak buku (tapi tak habis-habis). Sudah pasti tidak termasuk buku yang dibacakan untuk anak-anak. Tahun depan nak buatlah senarai Read Aloud dengan anak ;)

Antaranya 2 buah ini. Buku novel kanak-kanak itu sangat menarik perhatian kerana percutian Geng ABCDE ke Arau menggamit kenangan saya pulang ke kampung di Perlis. 


Sekarang "tak ada" pengalaman balik kampung sebab rumah mak selang sebuah je dari rumah mertua. Opss!

Buku Tanah Andriyana saya beli sejurus sebelum Kak Su melabuhkan tirai Jemari Seni. Sob..sob.. sedihnya. Moga Kak Su akan keluarkan lagi karya di masa hadapan walaupun beliau sudah mahu membisu di alam maya.

Baru dua bab dibaca. 
Sebenarnya lebih suka menata kata madah dari novel-novel Kak Su. Nampak bahasa Melayu sangat cantik dengan keunikan bahasanya. Subhanallah.

Ok. Saya tidak fikir saya mampu menyenaraikan kesemua 115 buah buku yang telah saya baca sepanjang 2018. Hehe. Namun jika ada laptop mungkin saya fikirkan. Selama ini kemas kini blog melalui telefon sahaja, ada banyak kekangan seperti papan kekuncinya sangat kecil berbanding jari tembun saya ini. Huhu.

Jumpa lagi dengan Misi Membaca 2019 yang baru! Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015