Ahad, 9 Disember 2018

Preview Pass Big Bad Wolf 2018


Sumber gambar : koleksi peribadi.


Alhamdulillah, saban tahun hanya melihat orang dapat Preview Pass ke Big Bad Wolf Book sale. Tahun ini Allah rezekikan dapat 1 preview pass melalui Pn Hanisah Zulkifli. Alhamdulillah!


Ikutkan keadaan, badan sendiri agak kurang sihat tetapi suami pun nampak bersemangat nak bawa kami, hehe.

Ada insiden tersesat jalan. Huhu. Mujur Allah lorongkan jalan yang lebih dekat. Kami singgah solat Asar dahulu di Taman Sungai Besi Indah dan dari Google Map, rupanya The Mines hanya 2 minit dari surau Taman Sungai Besi Indah ini. Alhamdulillah!


Ummi yang teruja sangat sebenarnya tapi masih beringat-ingat ~ duit pun bukan banyak. Hee.

Memang sudah ada target mahu beli buku cerita bahasa Melayu terbitan Pelangi kerana harganya RM2 - RM3 sebuah.




Subhanallah, memang banyak sangat pilihan. Maka, terkial-kiallah saya memilih sambil mengira bajet setiap orang yang mengirim buku.




Sempatlah belikan untuk adik-adik, adik ipar dan kawan-kawan. Suami dan anak-anak saya pergi explore sendiri buku di BBW. Saya memang statik di bahagian Bahasa Melayu sahaja.

Ada juga buku latihan. Murah dan buku masih baru - mengikut silibus semakan baru KSSR 2017 (sekolah rendah).

Dari pintu masuk utama, sebelah kiri akan jumpa bahagian bahasa Melayu - buku kerja, buku cerita terbitan Pelangi, FIXI, PTS, Ana Muslim dan lain-lain. Sebelah kanan buku-buku permintaan tinggi seperti buku Atlas, ensiklopedia, novel, buku terbaru Harry Potter dan lain-lain.

 Saya dapati buku sangat banyak. Seksyen kanak-kanak (board book dan activity book) berada di sebelah tingkap dan bersebelahan dengan Kafe serta berada di tengah dewan.

Bahagian lain memang saya tak jengah. Tak beraniii. Hehe.

Apa pun hats off to all Personal Shoppers sebab mereka sangat gigih dan berusaha memenuhi tempahan pelanggan.

Ini antara buku yang dikirim oleh adik-adik dan kawan-kawan :




Buku yang sangat laris. Saya yang terakhir capai 3 buah buku ini. Ada personal shopper sudah borong. Hehe

Kawan kirim Alphabet tapi saya hanya jumpa ini sahaja


Saya rasa mahu ke BBW sekali lagi. Ada yang mahu kirim? :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015