Khamis, 22 Mac 2018

Innalillah


Innalillahi wa inna ilaihi rojiun.

Di kala sedang berada jauh di utara semenanjung, mendapat dua perkhabaran duka hari ini. Seorang ahli kariah meninggal dunia dan seorang lagi sahabat rapat kehilangan bayi yang dikandung baru mencecah usia 15 minggu.

Semoga kedua-duanya (dan keluarga) sabar dan tabah menghadapi ujian-Nya.

Insya Allah, semuanya dalam pengetahuan DIA. Moga Allah beri yang terbaik.

Teringat saya pernah missed miscarriage semasa awal perkahwinan dahulu. Gugur juga air mata. Tetapi saya sedar hakikatnya Allah beri yang terbaik buat hamba-Nya.

Dan saya bersyukur tika itu kerana saya merasakan diri saya masih keanak-anakan.

Tahun berikutnya saya sudah memasuki alam pekerjaan, Allah beri ilham untuk mencari ilmu tentang kehamilan, penjagaan bayi, psikologi anak, adab dan didikan cara Islam dan senarai berterusan.

Maka insya Allah saya lebih bersedia pada kandungan seterusnya.

Namun, suami turut menjadi penyokong tegar. Jika ada yang sebaliknya, saya doakan agar ibu-ibu ini diberi kesabaran luar biasa oleh Allah. 

Barakallahufik.

Aina Dayana Hilmi
Emel : ainadayanahilmi@gmail.com
Facebook : Aina Dayana Hilmi | Tip Homeschooling Untuk Anak
Instagram : @ainadayanahilmi | @tiphomeschoolinguntukanak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to FITRAH HoMeSchOoLInG
Designed by UMIESUEstudio 2015